Full fräs

Jag har jobbat långa dagar denna veckan, idag kom syrran med make på besök och i morgon kommer familjen H! Det är full fräs just nu, därav bloggtorkan.

Ikväll blev det en koll av höger fot eftersom Natta tog tag i den och sa "inte titta foten". Det brukar betyda att man ska titta... Jag hade på Betnovat-krämen förra gången så området är lite gult av den. Sen var det lite geggigt och halvgrönt, öppet köttsår i dåligt skick. Hon fick bada foten i vatten med kaliumpermanganat - ett LILA bad kom vi fram till! Då blev det pyttelite roligare eftersom hon älskar lila.

Hon avslutade det hela med att verkligen inte vilja lägga om foten igen. Syrran fick testa på hur det är att stå en halvmeter ifrån Nattas högsta falsett som troligen kommer ge mig tinnitus en vacker dag.

Tillslut var allt på och hon fick vällingen och kom i säng.

Idag på dagen ringde Darko mig på jobbet och berättade att Natalie hade jätteont i magen. Hon ville bli buren hela tiden och bara gnydde. Tankarna snurrar direkt, är det förstoppning? Vad gör vi då? Ska man öka Lactulosen och hoppas på det bästa, köpa laxermedel, ringa sjukvårdsupplysningen (är det någon idé?), åka till akuten..? Jag ringde och rådgjorde med mamma A som kommer på besök i morgon. Till slut blev det det första, ge ännu mer Lactulos och en full dos Alvedon och hoppas på det bästa.

Det har inte kommit ut så mycket men hon kom i alla fall igång igen, lekte, sprang och åt en rejäl middag. Hoppas att det inte var förstoppning, men jag tror det är en halv förstoppning om man nu kan ha det. En plugg nånstans som inte stoppar helt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)