Fredagsmys

Natalie hämtar sin skena när hon ska sova och sätter på sig den, det är skönt att vi slipper bråka om den! Jag känner att jag har en ny fredagstradition; att somna i soffan. Den här veckan har jag varit ovanligt trött så det var väl inte otippat att jag skulle somna men strax efter åtta..? Hugo knaprade extra krispiga chips framför x-factor och jag snarkade. Förhoppningsvis kan jag efter helgen säga att jag är utvilad och fri från hosta - Cocillana är bra mot hosta men sänker mig fullständigt så om hostan ger sig så blir allt bra igen!

Min hosta är väl inte mycket att oroa sig för men snart kommer kräksjukan och det känns inte kul. Vi hade föräldramöte på förskolan härom dagen och jag berättade vad som händer med Natalies hals om hon kräker sönder den. Vi har ett trevligt gäng föräldrar på Natalies grupp som är ärligt intresserade av hur det går för henne så jag känner mig säker på att alla förstår att vi är extra noggranna med smittorisk. Om någon inte visste det innan så vet de det nu. Jag sa att de skulle få med mig att göra om de fuskar med 48-timmarsregeln... ;) 48 timmar symptomfri är det som gäller och då tänker många kräkfri i 48 timmar men så är det INTE. Symptom kan också vara diarré, feber och matvägran i samband med en magsjuka. Tänk på det när du funderar på om du kan slippa en vab-dag till och lämna in ditt "halvfriska" barn på förskolan igen eller inte, oavsett om du har ett barn med EB på avdelningen eller inte. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)