Sjukhusbesök och eftermiddagsmys

Förmiddagen gick åt till sjukhusbesök idag. Vi har träffat en samling bestående av tre läkare och Natalies sårsjuksköterska Anki. Sårstatus fotodokumenterades också av en person. Det är första gången som jag gör en helkroppsomläggning på sjukhuset och det beror väl delvis på att det är ganska jobbigt för Natalie. När allt var på igen och rummet tömts på personer var hon helt slut. Att få på de sista förbanden var utmanande eftersom hon var så negativ och grinig.

Summa summarum av förmiddagens diskussioner kring hennes status är att hon är i hyfsat bra skick just nu vilket gör att vi fortsätter precis som hittills. Om hennes tillstånd skulle försämras och hon kommer in i en negativ spiral med sårläkningen så får vi omvärdera det då och se om vi ska testa något nytt.

Jag har sagt det förut och säger det gärna igen; vi har väldigt bra vårdkontakter och är väldigt nöjda med dem! Vi känner att vi får den hjälp vi ber om, vi möts av en stor förståelse och det fungerar väldigt bra. Visst var det saker som strulade förut, vi gick ju faktiskt till GöteborgsPosten för att sätta ner foten och säga att nu räcker det när vi inte fick de förband Natalie hade rätt att få. Nu är det sedan länge överspelat och vi får precis som vi fått hela vägen sedan Natalie föddes bra hjälp.

När alla bestyr på sjukhuset var klara åkte vi och hämtade Hugo och sedan stack vi till en riktigt barnparadis: en jättestor godisbutik! Natalie har aldrig varit på ett sådant ställe förut så hon gick runt med stora ögon och ropade "Mamma! Kolla! Kolla HÄR!" och förundrades över allt hon hittade. =)

Efter det åkte vi till Allum för att handla några saker till Natalie och FIKA! Vi bestämde redan igår att vi skulle fika för att Natalie skulle ha något kul att se fram emot. Hon klämde en hel chokladboll och Hugo åt en brownie-kaka. Jag åt en biskvi som jag brukar älska men den var för söt... Allt är för sött nu för tiden när jag lagt om kosten till LCHF. En smal skiva fikabröd eller några godisar går bra men sen är det stopp. Det är så klart skönt eftersom jag varit den som utan större problem skulle kunna trycka 200g Marabou men samtidigt så är det en besvikelse då man för en gångs skull ska "unna sig" något smaskigt. Vad sjutton är smaskigt nu för tiden? Grönsaker. Nej jag skojar inte, jag kan äta hur mycket grönsaker som helst. Men ikväll har jag ätit några chips och några rutor choklad. Det var ganska gott. ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)