Söndagsfix

Jag har nu "flytta in i"min nya handväska som jag köpte igår. =)

Mer shopping; en helfigurspegel till hallen som vi köpte igår samt nya pjäxor till mig och Darko som vi köpte idag. Jag har aldrig ägt ett par egna pjäxor, jag hyr alltid all utrustning när jag åker skidor. Darko har gamla grejer som är hög tid att byta ut. Idag fick vi till en riktigt bra deal på Stadium där känslan var att vi fick två par pjäxor för priset av ett så vi är helnöjda! När vi kommer till Slovenien hoppas vi på att hitta skidor också, Elan så klart - Stenmarks gamla märke som är Slovenskt. =)

Natalie ligger och sover lite och när hon vaknar blir det bad. Det är himla skönt när vi lyckas få henne att somna en stund på helgen för då är hon bra mycket trevligare den andra halvan av dagen. Hugo har lyckats bli mer förkyld igen och jag börjar undra vad det är för bacill(er) vi har i den här familjen. Det tar aldrig slut! Har du också en sådan där höst när förkylningarna avlöser varandra eller har du klarat dig? Han skulle ha spelat innebandymatch idag men eftersom han hostade ordentligt på morgonen samt är igensatt i näsan så får han stå över idag. Trist. Nu gäller det att immunförsvars-boosta, har du några dundertips eller? 

Kommentarer

Fummlan sa…
Usch stackars er med förkylningar, jag vet hur det känns när det bara snurrar runt i familjen och ingen verkar hinna bli frisk emellan. Som tur är är vi bara lite halvsnoriga här och hart klarat posse från några värre åkommor men det är väl en tidsfråga. Krya på er!

Bästa tipset är vitlök och c vitamin och det är ju gott med.

Frida
Unknown sa…
Supersnygg väska!!

Här är vi konstant förkyld känns det som. För att lindra hyvlar jag ingefära som får dra i kokande vatten. Jag pressar lime och blandar med honung och silar det ljumma avkoket över. Sedan är det mycket chili och vitlök i maten just nu också...

Kram och krya på er!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)