Jag blev firad



Igår fyllde jag år och det blev firande hela eftermiddagen. Jag blev ordentligt överraskad när min syster och man plötsligt stod utanför och tutade! (De bor i Örebro) Jag ställde fram vår kamera och tänkte fota lite under dagen men det gick dåligt. Dukningen och barnen är förevigade men den enda bilden på mig är tagen med syrrans mobil...


Darko låg bakom överraskningen att syrran kom, han kunde så klart inte säga något när jag förberedde under dagen. Dukningen fick utökas med två platser till strax innan vi skulle sätta oss! Jag var på ett hemparty hos grannen för inte så länge sedan och då köpte jag de här fina servetterna och duken är faktiskt på rulle, man bara river av så lång bit man behöver. Ljusen kommer från samma party, Tableline.

Av älsklingen fick jag något jag verkligen längtat efter, en ny plattång! Min gamla har glappat i sladden ett tag och till slut blev det i stort sett omöjligt att använda den. Denna har jag spanat på länge och nu ligger den i lådan i badrummet! :D

Några fler presenter.

En favorit i repris; Triple chocolate från Steinbrenner och Nyberg - den har serverats förr på mina födelsedagar, magiskt god om man är svag för choklad. =)

Förutom att gratta sin fru skulle Darko hinna med en hel del igår: skjutsa sin bror med familj vid 08:00, träna Hugos fotbollslag 11:00, lunch för 12 personer klar till 15:00, skjutsa Hugo till samling och match 18:10, middag/nattamat efter matchen. Magsår?! Det gick bra med lite planering och en smart meny där mycket kunde förberedas. Det blev en lyckad dag!

Natalie blev lite väl busig igår när vi hade gäster och ställde sig plötsligt upp i sin soffa och började hoppa. Det har hon aldrig gjort förut! Självklart slutade det inte bra, hon föll och landade på sitt Pippi-hus. Vi hörde en duns och sedan störtgråt. När man skyndar in i hennes rum för att se vad som hänt så förväntar man sig det värsta, avskalad hud överallt. Först ser vi att ansiktet klarat sig och sen går vi in i badrummet och kollar av henne. Hon hade ont på höften och var rädd att det var ett sår där. Jag skalade av alla lager kläder och hittade - INGET! Hon hade väl en himla tur antagligen. Kanske klarade hon sig pga att hon slog sig just där hon hade flest skyddande lager. Hon hade blöja, underställströja, underställsbyxor, leggins och en jeanskjol. Fem lager, kanske gjorde det susen? Vi är tacksamma för att det inte gick värre, piu!!

Kommentarer

Bettan sa…
Grattis i efterskott!
Sådana överraskningar är ju kanon :)
Och tårtan, den såg minst sagt god ut!!
Så skönt att Natalie klarade sig utan blåsor den här gången! :)
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)