Liten blir stor

Bara ett par dagar gammal. Sårskorpa på näsvingen och några på hals och bröst.  Under naglarna syntes röda små märken. Inte visste vi att detta var ledtrådar som pekade på EB. Vi visste inte ens vad EB var.
Jag tittar tillbaka på lite bilder och undrar var min lilla bebis tog vägen? Nu är hon en vältalig tre och ett halvt-åring som har gått i trosor halva dagen! Efter badet idag kom hon strax ut från sitt rum "mamma jag måste gå på toaletten" och det gjorde hon. Vi har pratat om att man måste lära sig att bajsa på toaletten om man ska ha trosor (kissa där kan hon redan, det gör hon minst morgon och kväll) och det verkar hon ha tagit fasta på. Ordagrannt! Så när det var avklarat så säger hon stolt "nu får jag ha mina trosor mamma" och då kan man ju inte säga nej precis. Så vi har sprungit på toa hela eftermiddagen här hemma, hon har sagt till så fint varje gång. Stora tjejen!

Hon har också haft en mycket bättre dag i humöret. Hon har svarat på tilltal och varit artig och rolig och härlig hela dagen. Inte ett enda storbråk. Så skönt att man får en sådan dag efter dagen igår.

Vi har börjat planera för julledigheten då vi ska ut och resa och hälsa på släkt långt borta... i Slovenien! Det ska bli så himla kul, det är drygt 7 år sedan vi var där!

Kommentarer

Anonym sa…
Åh så söt bebis .

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)