Dagsläget här hos oss

Hugo fortsätter att ta det lugnt här hemma. Idag var det soffläge hela förmiddagen och till lunch blev det en tallrik yoghurt med lite av de godaste flingorna i, men det gick trögt att få ner. Snoren har lossnat på oss båda så idag har vi snytit oss som stollar och Hugo sa förvånat "mamma nu låter det bättre i mina öron". Igår sa han "mamma jag hör inte så bra" och precis som med allt annat på denna förkylningen så har det varit samma för mig. Det är skönt att kliva ur den burkiga världen med lock för öronen och faktiskt höra lite bättre!

Dessa dagar har Hugo på eget initiativ valt att stanna hemma själv när jag hämtar Natalie på förskolan. Jag försökte övertala honom att följa med men han ville inte. Jag tror att han känner sig lite stor som vågar vara ensam hemma! Jag ringde hem både när jag kom fram till och innan jag åkte hem igen så det var inte långa stunder han var helt utan kontakt.

När jag stod och strök ett berg av skjortor så gav han sig i kast med sin pysselbok igen. Den har ABC tema och jag tycker det är så kul att han är så intresserad! Han ljudar ord hela dagarna, medans han klär sig kan det komma "s-s-s-s-strumpa - mamma, strumpa börjar på s!!" till exempel.

Natalie verkar inte bry sig om att han är hemma med mig, hon går glatt till dagis varje dag och hon vill som vanligt inte gå hem när jag kommer. Nu handlar det nog mest om att hon vill klä sig själv och hon känner att hon kontrollerar situationen genom att inte ta på sig. De vanligaste orden som kommer ur hennes mun är fortsatt "nej, vill inte" eller ett högljutt "NATALIE" när hon tvärt om vill något.


Om det finns någon där ute som vill köpa en fjärilspin för 20kr och på så sätt stödja EB föreningen så är ni välkomna att höra av er! Jag tänkte precis beställa hem lite fler då jag sålde mina sista härom veckan till lite personal på barnsjukhuset (och de vill glädjande nog ha fler!).

Kommentarer

Johanna sa…
Jag köper gärna en fjärilspin!
Jenny sa…
Just som jag skulle beställa så var de slut i lager hos föreningen, typiskt! Nya är beställda men levaranstiden är drygt en månad så jag återkommer när de finns hemma igen!

Hälsningar Jenny
Unknown sa…
Men då beställer vi sju stycken direkt när de nya kommer in! :-)
Johanna sa…
Ja, men då väntar jag lite :)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)