Natalies kalas

Idag har Natalie haft kalas! Jag har berättat om det i förväg och hon har förväntansfullt sagt "laaas" flera gånger. Jag tror inte hon förstod vad det innebar men efter att ha berättat att kusinerna Felix och Emil skulle komma så blev det "laaaas. Felis, Emi" eller hur hon nu säger. De är viktiga de små kusinerna! :)

Här visar Hugo något för Sofie, dottern till några kompisar som också var här. Innan kalaset hade vi förberett så barnen skulle kunna leka på flera ställen. I Hugos rum var det garage med småbilar och Hugo byggde upp en tågbana som även de minste skulle kunna köra med, dvs utan broar och avancerade grejer. I Natalies rum stod pippihuset, några traktorer och lite annat smått, i vardagsrummet en kulbana och några stora bilar. Alla barnen hamnade mest i Hugos rum ändå, full fräs och de hade kul!

Här ser ni mästerverket, en rosa kanintårta med mosade jordgubbar i. Den uppskattades av alla utom födelsedagsbarnet själv som hellre ville ha glass. Jag sa att den var slut, nu äter vi tårta. Då bad hon om yoghurt, så det fick hon - sötis!
Jag hade glömt hur kul det är att göra barntårtor, få dekrorera och greja. Hugo har inte haft kalas hemma på två år, det har varit Bushuset som gällt när han fått välja själv men i år hoppas jag på att övertala honom till att ha kalas hemma.

Här står alla upp och sjunger för Natalie, hon tittar förundrat på... Efter att gästerna gått fick vi sjunga ja må hon leva om och om igen! Det var tydligen kul med en "ny" låt så jag gissar att det är den vi kommer få sjunga vid blöjbyten och omläggningar ett tag framöver. Imse, bäbä, sockerbagaren och björnen sover får nog vänta ett tag verkar det som.

Kolla in den frågande blicken! "Hugo, varför står du upp på stolen och varför säger inte mamma och pappa till dig att sätta dig ner?!"

När kalaset var slut fick barnen en varsin påse med ballong, klistermärken och en liten russinask. De tre största fick även ett par godisbitar där i, populärt!

Hugo verkar hålla på att äta ikapp det han inte åt under veckan då han varit sjuk. Idag har han ätit rejäl frukost, lite lunch, två korv med bröd, två tårtbitar och sen när gästerna gått så säger han "ska vi äta snart, jag är hungrig?" så vi svängde ihop den där lasagnen som vi planerat men sen tänkt hoppa över för vi tyckte det verkade onödigt.
Natalie däremot har en period när hon ratar allt utom yoghurt, ägg, bulle och glass. Hon har klagat på munnen så det beror säkert på någon eller några blåsor. Vi får hoppas att det vänder snart för hon har inte så mycket att ta av. Ät gumman, ät!


Kommentarer

Unknown sa…
Vilket härligt kalas! Och vilken söt tårta! :-)
Neoma sa…
Hej!
Jag har precis hittat hit till din blogg, mycket intressant att läsa om er vardag.
Jag har inte tidigare varit så insatt i EB utan mest bara haft ett "hum" om sjukdomen. Men i fredags fick min kusin beskedet att deras lilltjej (född 20feb) har EB, jag vet dock inte vilken sort. Så nu letar jag febrilt efter all information man kan hitta och på så vis hamnade jag här på din blogg.
Idag ska jag åka å köpa tyg för att sy en hel overall med händer å fötter och sömmarna utåt, det kommer att bli ett intressant projekt, men fungerar det så är det helt underbart att kunna bidra med något.
/Mari
Jenny sa…
Cissa: ja visst blev den söt?! Är jättenöjd faktiskt och det brukar man ju inte alltid vara... :)

Mari: Hej och välkommen hit! Så tråkig anledning till att du är ute och söker info om EB. Jag ryser över hela kroppen varje gång jag får höra att det fötts ett barn med EB, trots att jag vet att det föds i snitt 8 per år i Sverige. Hälsa så gott till kusinen och tala om att de gärna får höra av sig om de vill fråga något och ha lite stöd i kaoset. Jag hjälper SÅ GÄRNA till på de sätt jag kan!

Lycka till med syprojektet och snälla hälsa så gott till kusinen med familj!

Jenny
Emelie sa…
Superläcker tårta!!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)