Klädtrubbel

Igår var faktiskt första gången som jag klippt sönder ett plagg för att kunna använda det. Det handlar om en favorittröja som jag inte vill slänga just för att Natalie gillar den så mycket och den passar ju fortfarande. Den är bara för trång att dra över huvudet. Det går med nöd och näppe att dra på den utan att skada henne, förutsatt att hon inte har några sår i pannan och på näsan. När man sen ska ha av den så gnäller hon ordentligt och jag biter mig nästan i läppen för jag känner hur svårt det är att få av den.
En stycken jättesöt tröja som jag klippt bort halslinningen på. Det ska bli intressant att se hur den ser ut efter tvätt... Kanske sätter jag mig och syr nån dekorsöm i kanten som håller ihop den lite, det skulle väl passa ihop med det mönstret som den har?
Dessa skulle också behöva göras om. Jättefina leggins som hon använt lite sporadiskt när de var nya och ganska mycket för stora. Nu när de passar på resten av benen och över mage/rumpa så är de alldeles för smala runt vristerna. Eventuellt tar jag och sprättar upp en decimeter lite drygt för att sätta in en kil. Det är dock mycket arbete för ett plagg som kostar 150-200kr... Men vad ska jag köpa i stället å andra sidan??? Det blir mjukisar med mudd och hur kul är det att bara ha såna?

Kommentarer

Unknown sa…
Det är ju synd att de här sprunden med knappar försvinner på lite större plagg.

Tänk om någon kunde ta fram en klädkollektion för "ömtåliga barn"!

Kram
Emma sa…
Jag brukar klippa upp halsringningen på mina tröjor som sitter för tajt (har lite problem med klaustrofobi) och det håller jättebra i tvätten. Om tyget är lite dåligt kan man smälla dit en sick-sack-söm för att vara på den säkra sidan, det blir lagomt enkelt för en tröja.
Jenny sa…
Cissa: det har jag tänkt många gånger... Det skulle ju vara bekvämt för fler än EB-barn.

Emma: Tack för tipset! Det blir nån enkel söm för säkerhets skull tror jag.

Trevlig kväll hälsar Jenny med familj

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)