Skidar vidare

När vi skulle hit så bestämde vi oss för att skaffa mobilt bredband eftersom vi båda vill kolla nätet och jag vill skriva lite. Den första veckan ingick och sen skulle man lätt kunna förlänga med kreditkort. Först hittade vi inte telefonnumret som var knutet till bredbandet. Sen hittade vi inte betalfunktionen för kreditkort men Darko letade runt och kom rätt på tre's hemsida till slut. Då kunde vi inte betala med kreditkort för de har en ny funktion som heter "verified by visa" och liknande som måste aktiveras via internetbanken och vi har inte dosorna med oss. Slutligen hittade vi ett ATG-ombud där man kunde köpa förlängning så nu är man väl online igen... :)

Vi har hittills haft en fantastisk tur med vädret, sol varje dag och lagom kallt. Igår hyrde jag längdpaket och pulka så Natalie och jag var ute i spåret och gled. Det var jobbigare än jag minns... ha ha! Hon somnade i alla fall gott där och jag kunde faktiskt njuta av den vackra omgivningen och välpreparerade spår trots att det var slitigt i uppförsbackarna och det inte heller tycktes gå lätt när det var plant... Utförsbackarna var kul i alla fall!

Idag var det premiär för min del på slalomskidorna, det var fem år sen sist även där. Först känns pjäxorna hemska och tekniken när man tar sig till liften, stapplandes, är bristfällig. Men sen kom jag igång som tur var! Hugo och jag åkte först en blå backe och sen åkte vi i Trollskogen två gånger. Han var måttligt intresserad av alla troll och grejer som stod utmed spåret. Däremot kom han på att man kan åka in i skogen och åka i alla gupp och det fastande han stenhårt på - killen har INGA spärrar! Han kom fram till ett stup på nästan 2 meter och tittade ner "mamma, tror du jag klarar det här" "tja (försökte jag säga lite lugnt) när du landar där nere så kommer det ju ett gupp till och jag tror det blir svårt att klara" "jaha" svarade han och sen körde han! Mycker riktigt så föll han på nästa gupp men var lycklig över att ha klarat/vågat stupet.
På skidskolan går det så pass bra att han fick byta grupp. Nu är han i en som är ute och åker i de stora backarna i stället för på skidskoleområdet vilket är jättebra eftersom vi åker överallt med honom. Darko har till och med råkat hamna i en eller två svarta backar med honom. Han är inte rädd men visst ramlar han lite där. I alla andra backar står han upp, hela vägen - en talang!

Lite utsikt från toppen när mina grabbar är ute och glider i backe efter backe! I morgon är det på't igen. Båda barnen ber om att få gå och lägga sig på kvällarna, de är helt slut, härligt!

Kommentarer

Cattis sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Cattis sa…
I-landsproblem nummer 1=ett icke fungerande mobilt bredband.

Härliga bilder och skrämmande med totalt orädda barn, men sååå underbart med skidsemester. Var där ni är 95 och 99.

kramkram
Jenny sa…
Visst är det ett I-landsproblem, helt solklart. Ändå ett problem när man planerat för det... :) Vår underbara vecka är snart slut men det är som vanligt skönt att komma hem också!

Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)