Gummistövlar då???

Jag kan konstatera att det är skönt att vara hemma i sina vanliga rutiner igen med Natalie och hennes omläggningar. Det går väldigt mycket snabbare att göra en omläggning här där varje pryl har sin givna plats - tjoff, tjoff, tjoff så är det klart känns det som när man jämför med hur det var i Sälen. Nu hade vi visserligen tur den veckan, hon verkade ha en bra period och vi behövde inte sticka så många blåsor. Senaste dagarna däremot har det varit fler. Båda knäna har rykt på två dagar, stora blåsor, sen har det varit några på fingrarna också.

Innan vi åkte så fick hon problem med tån närmast stortån. Den nageln var tjock och besvärlig och det blev blåsa runt hela och efter ett tag såg det ut att vara infektion på gång. Jag dränker området med LHP när det är infektion på g men inte så allvarligt och det hjälpte. Under en omläggning i Sälen släppte dessutom den besvärliga nageln så nu borde problemet vara ur världen!

Idag var jag och barnen till sjukhuset och hämtade omläggningsmaterial igen, skönt att ha förråden påfyllda. Jag tror alltid att nåt ska ta slut när det närmar sig beställningsdax men jag borde lita på mina exceldokument och uträkningar av förbrukningen. Det brukar faktiskt aldrig ta slut, inte heller denna gång.

Jag ringde till Ortopedteknikern för att beställa nya skor, det är ju snart vår! Jag vill ha ett par skor/kängor som inte är fodrade att gå över till nu när det börjar vara plusgrader. Sen vill jag ha en sommarsko/sandal eller vad man nu kan hitta samt viktigt: gummistövlar. Men barn med bandage eller med artros är tydligen aldrig ute i regnväder för tillverkarna erbjuder inte några specialgummistövlar, är inte det konstigt???

Det blir till att prova vanliga stövlar i butikerna och köpa nåt nummer extra förstort, är det ändå problem så får man klippa upp dem och ta hjälp av ortopedteknikern för att sätta i dragkedja och skydd av nåt slag. Knasigt tycker jag, de skulle ju verkligen behöva vara helgjutna utan hemgjorda skarvar så det inte läcker in bland alla bandage.

Vi har tröttnat på de nattliga skriken och problemen med Natalie så nu har vi bestämt oss för att köra en tuffare linje, hon kommer inte få sova hos oss eftersom det inte funkar längre. Vi kommer i stället få henne att somna om i sin egen säng oavsett hur mycket hon skriker. Det tog 45 minuter natten till igår, då är man inte vass på morgonen sen! Men men, det kommer betala sig i långa loppet. Natten till idag sov hon hela natten och vaknade 05:40. Det är ju iaf bättre än att vara vaken i parti och minut på natten. Natti natti!

Kommentarer

Emelie sa…
Tja

Om du har tid och lust kan inte du skriva lite till mig om skorna ni gör till Natta. Hur de skiljer sig mot vanliga skor och hur de görs osv. Är det mjukare material och helt öppningsbara? Kanske borde jag fixa vårskor till Elly därifrån!?

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)