Knäskada (stark bild)

Badet idag var traumatiskt eftersom Natalie var livrädd för att blöta det skadade knät. Hon började skrika redan när jag satte på musik (jag brukar ha musik på när hon badar för att hon ska tänka på nåt kul).

Många tårar rann innan bandagen var av och när jag lyfte ner henne så skrek hon riktigt panikslaget. Så fort hon var i vattnet så tystnade hon så det gjorde alltså inte ont. Piu!

Sen satt hon stilla med båda händerna på bandaget på knät och vägrade röra sig. Efter en stund såg jag att det var helt löst och fick lirka lite innan hon gick med på att släppa det. Sen lekte hon äntligen i badkaret!

Nedan ser du skillnaden mellan ett läkt knä och ett som helt saknar hud. Även om det ser illa ut så ser jag att det går åt rätt håll eftersom det slutat vätska sig och alla slajmiga hudrester har släppt.

Handen är den som hon blev trampad på av ett litet barn för tre veckor sedan. Det har fortfarande tyvärr inte läkt så senaste veckan har hon haft Betnovat på och idag fick hon zink. Hoppas nu det läker...

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Jenny!

Det gör ont i hjärtat när man ser hennes knä...förstår att det gör sååå ont. Ni är starka och gör ett bra jobb. Massor med kramar från Camilla W med familj.
Anonym sa…
Aj.. jag förstår att ni har blivit "härdade" men usch jag som inte ser det dagligen tycker det ser ut att göra så himla ont! Vilket hästjobb du gör Jenny!! Kram Märith

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)