Nya utmaningar med hemsk blåsa (varning för bilden)

Igår hade vi gäster hemma och barnen lekte och hade himla skoj. Vi noterade att Natalie gick lite skumt med vänster fot, hon satte inte ner hälen ordentligt. Jag kände att det inte kunde förvärras särskilt mycket över natten så jag valde att inte öppna och titta mitt under kalaset. I morse tappade jag upp ett bad så fort hon ätit upp vällingen och rullade av alla gasbindor och lättade på det ena bandaget efter det andra. Foten var inte fin kan jag lova...

Denna blåsan är ungefär lika stor som de stora hon ibland får på knäna och jag begriper inte hur hon fått den. Hjärnan går på högvarv för att försöka lista ut om det är nåt särskilt som orsakat den. Hon har ett hälförband som har en liten skarv precis där och eftersom den går ner i en smal avslutning mot hälen så undrar jag om det är den skarven som orsakat den? Var det där blåsan började kanske? Snart är vi tillbaka på att enbart använda Mepilex känns det som, det är det enda omläggningsmaterialet som inte i sig självt orsakar blåsor.

Här har vi den sämsta armbågen just nu, höger för ovanlighetens skull, det är ju vänster som krånglat senaste månaden eller två. Denna var faktiskt geggig idag så jag har lagt på Betnovat på den.

Här har vi hennes högra knä som nu ser helt ut - äntligen! Nu är det bara att hålla tummarna för att det ska få vara helt i några veckor så huden hinner bli lite starkare.

Vänster var på god väg också men i natt när hon kliade sig som värst så kände jag av en slump på benet när jag stoppade rivandet och då hade hela bandaget flyttats neråt så knät var blottat under tubgaskläderna. Jag fick lirka allt på plats i mörkret igen och i morse hittade jag så klart ett par nya blåsor som hon helt enkelt har kliat upp. Behöver jag tillägga att vi är som zombier på dagarna eftersom hon håller oss vakna med sitt kliande halva nätterna?

Det är bra att gömma leksaker, brukar ni göra det? Denna har varit undanstoppad i flera månader och när jag tog fram den idag så blev hon riktigt glad. Det är Dora, Diego och Boots som åker rutchkana och båt.

Kommentarer

Järnet sa…
jag har precis börja följa din blogg, och läser om erat otroliga liv, och vad ni går igenom, eller snarare din bedårande dotter går igenom, så jag kände att jag ville skicka styrke kramar till er, och att jag ser ut till er, dig o din man som är såå starka för era barn ! Har en 6 åring här hemma som oxå sitter och läser bloggen med mej(jag läser högt) och han tycker att natalie är så duktig och stark som klarar av alla såren för att vara liten(yngre än honom) men som sagt, styrke kramar!
Jenny sa…
Tack snälla för de uppmuntrande orden!
/Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)