Kollade foten idag

Jag är enormt sliten just nu, vet inte vad det är med mig. I går eftermiddag och kväll frös jag i flera timmar, vad jag än satte på mig. I dag frös jag mitt på dagen men någonstans efter lunch blev jag varm och rödblommig om kinderna i stället. Jag har haft nåt i kroppen länge, säkert en månad, men det bryter aldrig ut riktigt ordentligt. Nu blir det hälsokost, hoppas det hjälper!!

Natalie fick till ett riktigt trotsanfall när vi kom hem. Först trängde hon sig förbi Hugo i dörröppningen hemma, brutalt, liksom puttade sig in så han tappade balansen (han var väl inte beredd). Efter det tjurade hon och muttrade och hade sig för att sen slå till honom. När hon fick en tillsägelse för det så slog hon till mig! Unge!! Men efter det var det lugnt faktiskt, de lekte bra så jag kunde laga mat i lugn och ro.

Innan hon la sig i kväll så la jag om den skadade foten eftersom det hade vätskat igenom bandaget. Det såg verkligen överraskande fint ut!! På med mera zink igen och sen nytt bandage. Givetvis hade jag klippt Mepilexen fel, jag vände mallen åt fel håll så den passade till den andra foten. Surt att stå där och rita och klippa om en ny medan hon satt och väntade. En liten aning störande att Natalie sa om och om igen som ett mantra "gjorde du fel mamma? gör du om nu mamma? gjorde du fel mamma?"

Åh vad jag är glad för min mall, den funkar skitbra och Mepilexen sitter helt perfekt på foten! Det tar tid att göra en mall men det är verkligen värt det för sen sparar man tid, vid varje omläggning. :)

Kommentarer

Fummlan sa…
Å vad jag känner igen den där hemska trotsen. Charly har också börjat att slåss när hon blir frustrerad och dessutom börjat markera genom att "hugga" efter en när man säger till. Jag har fått psoriasis skov på knäna av att sitta på knä och prata henne till rätta.

Måste tillägga att jag är så imponerad av både dig, Natalie och Darko men framförallt av Hugo. Det krävs säkert en hel del självbehärskning från hans sida för att inte ge igen på sin trotsiga syster. All styrka till er. Kram Frida
Jenny sa…
Ja det krävs en hel del av Hugo, han är faktiskt skitduktig. Han liksom tvingas in i att lära sig förhandla och styra om hennes bråkande utan att vara fysisk. Det kommer bli enkelt för honom den dagen han blir förälder för han har redan tränat i trotshantering! :)

Tack för de fina orden, kram Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)