Är lite ur spår, fattade ett "helgalet" beslut idag

Denna veckan har varit utmattande minst sagt. Både jag och Darko har haft lite väl mycket på jobbet plus att det hänt mycket på eftermiddagarna också. Idag har jag känt mig helt ur spår hela dagen, stressen blev för mycket på jobbet så jag fick verkligen andas ut och lugna ner mig vid nåt tillfälle. Sällan har nån varit så glad över att få gå hem och ta helg! ;)

Innan jag tog helg så fattade jag dock ett i mina ögon ganska galet beslut. Motionsföreningen på jobbet gick ut med ett mail: Dags att anmäla sig till Göteborgsvarvet! Och vad gjorde jag? Jag som hatar att springa? Jag som väger 10-15kg för mycket? Jag som aldrig haft löpkondition i HELA mitt liv? Jo jag anmälde mig...... Helt Crazy faktiskt men det är väl helt enkelt ett sätt att komma igång och motionera mer seriöst och regelbundet. Jag vet att jag inte kommer klara att springa ens en fjärdedel av loppet om jag inte börjar träna nu och verkligen springer varje vecka. Nu är jag tvungen att röra på mig.




Såret i ljumsken växer tyvärr. Jag anade det eftersom det är ett skitbesvärligt ställe men jag blir ändå besviken. Ikväll var det en avlång blåsa som växer i en riktning (nedåt på bilden) men jag har punterat den och lagt på massa Zinksalva plus Mepilex Lite i stället för Mepitel One. Det bär mig emot eftersom det säkert kommer leda till eksem men vad gör man? Mepilex Lite är faktiskt lite mer flexibel så den passar bättre på denna rörliga punkt på kroppen med tunn tunn hud.

Nu har jag och Hugo fredagsmys framför Talang och förundrades över hur Simon kunde lösa kuben med ögonbindel - hur är det möjligt att memorera på det sättet??? Killen har en annan hjärna än en vanlig medelsvensson har kan man väl säga. "Jag vill rösta på honom, jag vill att han vinner" sa Hugo så det gjorde vi! Natta sover och Darko är på återträff med gamla klasskamrater från högstadiet.

Kommentarer

Anonym sa…
Kul Jenny med Göteborgsvarvet, vi får peppa varandra =).Jag sprang med Elsa för några veckor sen o har också skitdåligt flås... Hoppas ni får en bra helg o att blås-statusen blir bättre på Natalie! Kram Märith

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)