Hugos födelsedag

Dagen började så klart med paketöppning! Hugo hade önskat sig många olika leksaker och han hade även sagt till att han inte önskade sig kläder... :) Nåja, mamma och pappa köper presenterna så det får nog bli några mjuka paket också!


Som detta till exempel, strumpor och mössa från Partille IF som Hugo spelar fotboll i. Natta drog snabbt på sig mössan och ville behålla den på! Sötefia!


Här syns grunden till tårtan jag gjorde, två rulltårtor som jag fyllde med enklast tänkbara: lite vispgrädde och grovhackade jordgubbar. Sen piffades den till ordentligt och slutresultatet syns nedan!


Jag är extremt nöjd med den nöjda minen på Hugo! Trots att han visste att det var en tårta inspirerad av Dinosaurietåget som går på Bolibompa så blir han heeeelt överlycklig när han ser den i färdigt skick. Då är det helt klart värt mödan att dekorera i närmare en timma!


"Japp, det är min tårta det, med tågräls och hjul och allt, isfacklorna på toppen och en dinosaurie ville jag ha också!"


Här syns en mycket nöjd Natalie som får sin tredje tårtbit "ja mejja, ja mejja" fick vi höra några gånger... Jag tror de flesta tog om, den blev rackarns god om jag får säga det själv. Halva var gjord av vanlig rulltårta och halva av chokladrulltårta (också beställt av Hugo som älskar choklad). Jag tyckte den "vanliga" blev godast men chokladen var inte långt efter. Jag skulle kanske blivit konditor, det är ju jättekul att fixa tårtor och efterrätter och sånt!

Kommentarer

Emelie sa…
WOW vilken tårta. Hoppas det går bra med fingrarna. Vantarna är på ialf=)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)