Natalie är superhängig

Idag har vi haft ytterligare en dag med tryckande värme här i Götet. När jag kom till förskolan för att hämta barnen så satt Natalie som en trasa i M's knä, hon hade säckat ihop vid tretiden och nu en och en halv timma senare var hon likadan. Ingen feber men helt krossad. Väl hemma slockande hon i soffan och sen vägrade hon äta mat när vi åt. Vällingflaskan drog hon i sig men hon kändes varm så lite feber hade hon nog.

Det är svårt att veta om det är tre dagar med hög värme som knäckt henne eller om hon verkligen är sjuk. Det var inga sjukdomar som gick runt bland barnen på förskolan iaf fick jag veta. Är hon dålig i morgon så kommer Darko vara hemma med henne. Som tur är så funkar det, för på mitt jobb är det allmän kaos just nu, vi hinner inte med riktigt eftersom vi har tre nya av de som går på skiftet. Det är inte lätt att sätta sig in i det jobbet, det tar tid eftersom det är så oerhört många moment och varianter på vad som kan hända.


När jag plockade fram nya kläder åt Natta ikväll så såg jag dessa två sötisar utanför hennes fönster. De rackarna smaskar på våra små nyplanterade Jasminbuskar (som knappt syns men de är där till vänster nånstans). Söta är de iaf och Natalie tar fram sin spädaste snällaste röst och säger "heeeej, heeeej" och så vinkar hon till dem. Efter en stund såg vi en unge till, man vill ju bara krama de där småttingarna, så mjuka och fina!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)