Idag fick lockarna falla.....

Idag var det dags att klippa håret för somliga i detta huset, lockarna i nacken och på resten av huvudet fick falla...



Är det Sinead O'Connor? Nej det är nog inte, det är ju så klart......



.....Hugos lockar som fick falla! Dags för sommarfrissen!



Det syns ju tydligt vem han har fått tänderna av. Nån dag ska jag ställa upp de här två stiliga pojkarna tillsammans med Darkos bror Daniel och deras pappa Vinko. Den jämna fina tandraden med lagom mellanrum finns hos fler i släkten Pintaric!

Lilla fröken gullstrut tappade igår balansen och hackade i kinden i hörnet på kartongen till ett spel. Idag höll hon på och grejade på balkongen, bar runt på sin pall som hör till pianot och ställde den på olika platser och satte sig. Vid en av alla provsittningar så trädde hon in näsan mot balkongräcket och skalade av lite hud där också. Det sårfria ansiktet är inte längre så sårfritt.

Jag såg grannens lilla son tulta runt på gräsmattan idag, han ser ut att vara ungefär lika gammal som Natalie, kanske något halvår yngre. Han sprang runt barfota i T-shirt och blöja, snubblade till och föll. Det högg till i magtrakten på mig, aj - det där måste ha gjort ont. Han reste sig snabbt och sprang vidare. Nej det gjorde inte ont för hans hud kasar inte ihop i en liten hög så fort han slår emot något. Hans hud tål ett fall och en liten smäll. Det alldeles normala kan ibland sticka till i hjärtat. Natalie kommer aldrig någonsin springa runt halvklädd utomhus (eller inomhus för den delen). Hon kommer alltid ha lager på lager och stötdämpande skydd på de mest utsatta ställena. Jag hoppas att hon när hon blir lite större kan slippa några av alla dessa stötskydd, att hon inte är söndertrasad när hon är stor nog att förstå att den enda som kan skydda henne är hon själv.



Kommentarer

Catrine sa…
Hejsan!

Fantastikst söt kille ni har =0)

När jag läser era inlägg så tänker jag ofta på hur bra jag har det. Och undrar varför jag någonsin gnäller?? Mina barn kan oxå springa runt nakna och slå sig utan problem.
Jag känner så för dig och din familj och önskar att det skulle komma något som gör att er fantastsika dotter oxå skulle kunna göra allt det där som andra barn kan!! Livet är inte rättvist!
Tänker på er varje dag och håller tummarna.

Kramar Catrine
Catrine sa…
Hejsan!

Fantastikst söt kille ni har =0)

När jag läser era inlägg så tänker jag ofta på hur bra jag har det. Och undrar varför jag någonsin gnäller?? Mina barn kan oxå springa runt nakna och slå sig utan problem.
Jag känner så för dig och din familj och önskar att det skulle komma något som gör att er fantastsika dotter oxå skulle kunna göra allt det där som andra barn kan!! Livet är inte rättvist!
Tänker på er varje dag och håller tummarna.

Kramar Catrine
Anonym sa…
Hej!
Jag hörde av en kompis att det finns avlastande vätskefyllda skosulor... kan det vara bra för en tjej som Natta tro?
Fundera på det så kan jag ta reda på mera isf.
Eva
Jenny sa…
Catrine; tack för peppningen! En av sakerna jag vill med bloggen är att få folk att förstå att de har det ganska bra. Innan man får det sämre så uppskattar man inte alltid det. Det glädjer mig att du tänker just så som du gör! Lev i nuet och njut, man vet aldrig vad som händer i morgon!! :)

Eva; Tack för tipset, jag är dock osäker på hur det skulle fungera iom att det kanske blir väldigt tätt. Vi har blivit erbjudna silikonstrumpor som är tryckavlastande men det blir ju väldigt intstängt och svettigt vilket är helt omöjligt med EB. Det jag också hört är att om man får ett jämnt tryck överallt så gör det ont överallt när man har sår... Det kan vara skönt och avlastande i sig att inte fördela trycket om du förstår hur jag menar? Att kunna vinkla foten utan att underlaget formar sig. Men jag ska helt klart fråga på ortopedteknik nästa gång och höra vd de säger och tror.

Hälsningar Jenny
Karro sa…
Här är det oxå sommarfrilla som gäller!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)