Trillade

I morse när jag gick på toa så passade Natalie på att trilla ordentligt. Det är så obehagligt att höra dunsen som sen följs åt av ett högt och panikslaget skrikande. Man vet att det gör jätteont när hon låter så och då har hon skalat av hud. Jag släppte tandborsten i handfatet, handduken på golvet och sprang...

Hon hade fått tag i Hugos pjamas och börjat ta på sig den, när den var halvvägs upp för benen så bestämde hon sig för att klättra upp i soffan och fortsätta där och ramlade då givetvis ner. Ett område i pannan stort som en femkrona skadades. Huden har lossnat men ligger kvar på samma ställe, eller den hade förskjutits lite i sidled så jag "puttade" tillbaka den på plats kan man säga.

Alla såna grejer låter så onaturliga men när man gör det så känns det fullt naturligt, jobbigt men naturligt eftersom det är så man ska tänka. Man ska ha kvar huden om det går för då läker det bäst på någon med EB, säger de som vet. När man pratar om brännskador så är det inte samma sak som gäller. Där punkterar man t.ex. aldrig blåsor och man tar bort hud som är skadad. Men där jobbar man ju med en person som i grunden har frisk hud och råkat ut för en skada, därav skillnaden.

En kompis son brände handen i vintras och när hon pratade med sjukvårdsupplysningen (eller om det var läkare) så sa hon snabbt "och visst ska man punktera blåsorna?" eftersom hon vet hur vi jobbar, men så är det alltså inte med brännskador.

Jag har packat i ordning de första fjärilsbeställningarna idag och hoppas på att de kommer till beställarna på måndag. Det är ett gäng större beställningar där folk ska sälja fjärilar för föreningens räkning. För er som inte är medlemmar i föreningen och beställer några få så tar jag betalt i förskott ifall ni undrar var era fjärilar har tagit vägen. :)

Ungefär hälften av fjärilarna jag fick hem är beställda och på väg till folk. Det betyder att jag snart får beställa hem ännu fler från Storbritannien om de forsätter flyga iväg i samma hastighet. Jag funderar på om vi ska ta hem fler nästa gång, kanske 1000st i stället så de räcker lite längre. Tänker ni fortsätta handla i samma takt eller?! ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)