Har shoppat kläder

Efter jobbet tog jag med barnen på lite klädshopping. Natalie behöver toppar/klänningar och Hugo behöver shorts. Jag hittade en hel radda klänningar i första butiken men inga shorts som passade Hugo. Det visade sig att det var extremt urplockat i hela Allum och jag var på väg att ge upp när en kompis föreslog att jag skulle titta in på Åhléns - de hade! Piu! Hugo har alldeles för lite shorts och det har jag vetat ett tag men eftersom det inte varit så varmt så har det inte blivit av att handla några nya. Nu kom värmen och då handlade alla andra före mig... 2 par hittade jag på Åhléns iaf!

Jag har kommit på att klänning är det ultimata för Natta just nu, då slipper hon var "helt bar" om benen (i sina Tubifast-kläder) men kan slippa ett lager till med byxor. Den blå kommer från Åhléns och resten från KappAhl, en skön blandning, eller hur? Hon gillar blått så jag gissar att de två i mitten kommer bli populära.

Idag hade hon en blåsa på kinden, lite mindre än en 50-öring. Hon slog emot kinden på ett DVD-fodral igår men då blev det bara lite rött och irriterat. Kanske har hon gnuggat sig idag eller nåt för det blev en blåsa till slut. I övrigt ser det rätt bra ut. Jag har gjort lite strö omläggningar varje dag nu eftersom det inte blev något bad i helgen.

Idag drack hon upp en hel MiniMax jordgubb när vi kom hem från shoppandet, det var ju toppen! Sen åt hon middag ungefär en timma senare och efter det en flaska välling... En ätardag, sånt gillar vi!

Vi sitter på vår balkong och njuter varje kväll nu, det är otroligt rogivande! Först lägger vi barnen och sen sätter vi oss i varsin fällbar stol lätt bakåtlutade och med fötterna på en stol mitt emot och bara pratar. Det är så himla skönt att få prata i lugn och ro och hinna tänka igenom vad man säger. Under dagarna skyndar man sig att säga det absolut nödvändigaste för man vet att man alltid blir avbruten av barnen på ett eller annat sätt. Nån som känner igen sig?? :)))

På fredag går jag upp på heltid fram till semestern, c:a 2 veckor. Darko får lämna på morgonen och svärföräldrarna kommer hämta på dagis. Det ska faktiskt bli lite kul med omväxling, att kunna ta lite andra arbetsuppgifter på avdelningen, som att få planera eller avsluta en båt t.ex! Det gör jag nästan aldrig nu för tiden. Jag jobbar på ett rederi för dig som kanske inte vet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)