Många besvärliga sår på busfia

Händerna känns som ett jätteproblem just nu och inte bara på grund av handskadan härom dagen. Jag sticker flera blåsor per dag på fingrarna nästan varje dag och det dyker upp blåsor på nya ställen som skapar återkommande problem. Precis i kanten av bandaget när jag lindar i tumgreppet t.ex. och det är ju ett ställe som alltid kommer vara påverkat av bandagens kant. Hur får man det att läka och hålla? Nästan omöjligt.

På tal om svårläkt så minns jag inte när knäna höll ihop mer än något dygn senast. De går sönder om och om igen, stortårna likaså. Det som däremot äntligen läkt är hälen som hon slog sönder för en månade sen eller två. Den har varit ordentligt hel i ett par veckor så jag börjar tro att det är på riktigt. Snart kanske jag kan köra enbart med Allevyn och ingen Transfer på det området. Tårna däremot ser inte ut att läka så pass länge att jag törs lämna Mepilexen, de går som sagt sönder hela tiden.

Munnen har också varit besvärlig ett tag. Först var det tungan jag stack blåsor på om och om igen förra veckan och nu är det läpp, insida läpp, tandköttet intill det området och mungipan. Konstigt nog äter hon i oförändrad mängd, det måste ju göra skitont att ha sår överallt i munnen? Ni som har Habermann Feed, var har ni köpt den? Jag funderar på att byta flaska till Natta.

Ja det är rätt besvärligt just nu helt enkelt och mycket beror på att hon är så enormt busig. Idag hade hon varit rätt lugn på förskolan på förmiddagen vilket säkert beror på Ataraxen hon får på morgonen. På eftermiddagen däremot var det full fräs - superbusig! Det är inte konstigt att hon skadar sig med det tempot och jag undrar hur länge hon ska vara sån här?!

Själv är jag lite trött i huvudet efter att ha lärt mig lite nytt på jobbet idag. Jag glömde gå hem i tid och fick ringa i panik till Darko och skicka upp honom och hämta Natalie eftersom han var hemma med Hugo. Glömmer du att gå hem nån gång eller är det bara jag som är så inne i mitt jobb så jag tappar tiden?

Kommentarer

Emelie sa…
Habermann kan du få på sjukhuset av barnläkaren. Orkar du inte kludda så finns den på Babyland.

Keep up the GOOD work!!!!!!!
Hanna sa…
Vi fick två st från sjukhuset, de kostar ju ändå 199:- st.
Och de andra har vi köpt på Babyproffsen. Ska man köpa bara själva dinappen kostar de 179:- för tre st. Fast då är det utan backventil och flaskring, och dem behövs ju också :P
Jenny sa…
Vi provade habermann till Klara pga gomspalten, meckigare flaska får man leta efter. Köpte på apoteket för dyra pengar som för oss var helt bortkastade. (Enda fungernade flaskan förbjöds av EU när hon var 2 mån, suck!) Nu är ju Natta mkt äldre än vad K var när hon behövde den och har inte samma typ av problem så testa om ni kan få den gratis via sjukvården.
Jenny sa…
Tack snälla ni, Emelie - du känner mig. Jag orkar inte "kludda" så jag kommer köpa en, vi får se om de har på Babyproffsen i Gbg.

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)