Olivolja, balsamvinäger, pumpafröolja och lite kryddor (sårbilder också)

Vi häller oftast ovan nämnda över våra sallader och ungarna som är uppväxta på detta älskar verkligen vår vinegrette...


Det är så pass populärt att de slåss om att få äta upp det sista med sked! När vätskan var slut så började Natalie jaga små salladsbitar med som fastnat på kanten i skålen... :)

Idag dundrade vi hem strax före klockan tre och tappade upp badet! Natalie är som alltid lite motvillig innan men när hon väl sitter där så drar hon igång och leker en stund. För att dra ut på det hela lite så skyller jag på att jag inte är klar än och går fram och tillbaka och hämtar grejer och klipper bandage när hon säger "färdig, jag inte bada mer".

Vi hittade återigen blåsor i munnen men denna behövde jag inte sticka, den gick sönder själv.

Lilltån som fick en stor blåsa som lite bekymmersamt gick in i vecket mellan tårna har läkt fint. Den första 1-1,5 veckan hade hon en smal remsa Mepilex Lite spänd från trampdynan, upp mellan tårna och upp på ovansidan på foten för att minimera risken för sammanväxningar.

Knäna är i ett okej skick just nu. Det högra på bilden har precis läkt ihop men huden är supertunn där det var ett sår för några dagar sedan. Det vänstra på bilden har fortfarande ett öppet sår som envisas.


Sist men inte minst har vi handen som kanske inte ser okej ut men det går åt rätt håll. Mycket lös hud och ett par områden som ser lite halvskumma ut. Jag dränker den i zinksalva vid varje omläggning min vana trogen och det brukar fungera på de flesta sår. Om jag inte förträngt några svåra sår den senaste tiden så tror jag bara jag använt starkare krämer vid 3-4 tillfällen under sommarhalvåret.

Just nu sitter jag och tittar på nyheterna och sporten som rapporterar intensivt om Stefan Livs tragiska bortgång. Han var 30år gammal och lämnar fru och två små barn efter sig, fy så hemskt.

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken tapper liten tjej ni har! Tittade på hennes knän och tänkte vad ont det måste göra och läser sedan att nu är de i ett bra skick! Stakars liten som måste stå ut med detta. Ni gör ett fantastiskt arbete!
Anonym sa…
Mitt hjärta blöder. Önskar så att ni slapp den där skiten.
Kram från Lotta

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)