Vad är det som händer???

Gräsmattan är oklippt, bilarna smutsiga. Dammet hopar sig här inne och disken är inte fixad. Blommorna har inte fått vatten på ett par veckor och tvätten svämmar över. Barnen får snabbmakaroner och falukorv till middag varenda dag, vi värmer nån matlåda när hungern river i buken. Vi sover för lite också, bara minsta möjliga som krävs för att klara nästa dag. Vi har ingen koll på vad som händer i världen och vi missar läggtiden på ungarna varenda kväll. Vad är det som händer???

Vi spelar Wordfeud så klart!!! Ha ha! Självklart stämmer inte det som står ovan men vi kan båda två erkänna att det spelats sjukt mycket Wordfeud den senaste veckan. Det är starkt beroendeframkallande! :)

Det som är sant är att vi sover för lite men det beror inte på något tramsigt spel på telefonen utan på Natalie. Hon har en väldigt orolig period när det gäller sömnen, vaknar och är ledsen många gånger per natt. Nu har hon dessutom fått en utdragen hosta som retar extra mycket i halsen på natten. De senaste nätterna har hon hunnit vakna minst 5ggr mellan 19 och 22 och när vi sen lägger oss efter 22 så har hon hamnat hos oss direkt eftersom hon vid det laget är otröstlig.

Hos oss ligger hon sen och hostar, gnäller, fäktar och sparkar. Det är jättejobbigt så klart men ändå snäppet bättre än att spendera halva natten springandes fram och tillbaka i en evig övertalningskampanj. Hon var i alla fall bra söt igår kväll när vi la oss och hon fick följa med in till vår säng. "Jag varit duktig, nu jag sova din säng" sa hon när Darko lyfte upp henne hos oss. Hon tyckte att hon varit duktig som försökt sova i sin säng i 3 timmar... :) När hon sen la sig så fick jag en riktig smack-kyss mitt på munnen och ett "jag älskar dig, sov så gott". Sötfia!

Hon gick till dagis idag men hade varit så trött på förmiddagen att de först trodde att hon fortfarande var sjuk. Eftersom jag förvarnat om massiv trötthet efter sömnbristen på nätterna så väntade de ut henne och efter hennes middagssömn så blev det bättre! Tur det, ingen mer sjukdom nu, är såååå less på förkylningar.

Kommentarer

Susanne sa…
Hahaha, alla snackar om Wordfeud, igår satt min svägerska och försökte lära svärfar att spela på sin iphone:)
Idag fick jag fjärilarna!! Så nu ska jag bums gå in och skicka in en betalning!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)