Trött och trist för att fortsätta på T

Jag känner mig trött och inspirationslös just för tillfället. Det är så mycket fast ändå inte nåt... I helgen var vi hemma och bara pös, hela helgen. Darko är sjuk så det var mer än lugnt även om ungarna inte var särskilt lugna. Det regnar som vanligt varje dag (vad är det frågan om??) och nu har vi nån storm över oss också. I kväll kändes Natalie varm, har hon fått bacillen?

Tråkigt är att Natalies häl är kass igen. Hon slog i den i köksstolen i somras när jag lyfte upp henne, hon stod på knä och hade backat in fötterna i håligheten i ryggstödet så när jag lyfte upp henne så slog de i kanten på ryggstödet, den ena slog i hårt och det blev en blåsa. För ett par veckor sedan var jag beredd att säga att den läkt. Jag började fundera på att byta omläggningsmaterial till Allevyn som inte alls är EB-anpassat men funkar som vaddering på Natta när hennes sår är helt och fullt läkta.

Härom dagen började hon visa att hon hade ont i hälen och när jag öppnade bandaget så hade en blåsa modell större bildats på utsidan av hälen, alltså ett nytt område som skadats och det började troligen med att hon slog i kanten på det gamla krångelområdet kan man gissa.

Det känns verkligen trist. Fötterna är ju lite nyckeln till att hon kan röra sig fritt. Pajar de och sårområdet växer så blir hon genast begränsad. Det är ju så himla skönt att hon kan ha skor på fötterna, specialbeställda - visst - men ändå skor som ser ut som ganska vanliga skor. Det är så skönt att kunna låta henne springa omkring på tomten och leka, sparka boll och göra annat bus.

Det här nya sårområdet sträcker sig ner till kanten på trampdynan på hälen. Håll en tumme eller två för att det inte klättrar in under foten. Snälla låt det stanna på kanten.

Kommentarer

Anonym sa…
Usch o fy! Håller tummarna här!! Här har det också regnat i pricip varje dag... så deprimerande... Kram Märith
veronica amiri sa…
ooo fy stackars lilla söta :( hoppas d blir bra fort fötterna bär ju hela kroppen... inte kul alls!!! kram på er

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)