Ta inte min glass!!!

Ett bus som alltid funkar på barnen, Darko låtsas att han tänker äta upp deras mat/glass/godis! När de äter mat så är det den perfekta taktiken för att få dem att äta upp det sista och när de äter nåt gott så är det bara det perfekta buset helt enkelt!

Natalie får inte särskilt mycket godsaker eftersom vi är rädda om hennes tänder ifall de är känsligare än normalt pga sjukdomen. Hon får dock glass då och då och även lite fikabröd när det passar. Konstigt nog har hon ändå stenkoll på det där med godis och choklad... De kan lukta sig till sånt va?!

När jag åkte till Köpenhamn förra veckan så köpte jag med varsin liten "fläkt" med godis i, Hugo fick M&M-fläkten och Natalie en Hello-Kitty-fläkt. I Hugos var det så klart M&M och i Natalies var det en klubba i botten. I lördags fick de sina godis-fläktar och Hugo åt snabbt upp sina M&M. Natalie åt på sin klubba men den tog absolut inte slut. När hon gick och la sig sa jag att hon fick äta på den nästa lördag och det blev ingen som helst diskussion om det (???). Hon har lekt med den hela veckan utan att öppna själva klubban (???). När jag idag efter maten sa att det är lördag och att hon fick äta sin klubba så öppnade hon den DIREKT. När hon skulle lägga sig fick hon sätta på locket och det var inga problem det heller... Hmmm... Det där kommer alldeles säkert att ändra sig!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)